Снимка БГНЕС |
Снощи в зала 1 на НДК се състоя прощалния
концерт на групата Vaya con Dios с българската публика. Тъй като бях останала с
впечатлението за концерт, който достави
удоволствие на публиката, от предишното им гостуване през февруари 2011 (четете
тук) и този път не пропуснах да взема билети. Харизматичната певица Дани Клейн беше
придружавана от шестима музиканта: Сал ла Рока (контрабас), Франсис Перез
(китара), Ханс ван Остерхоут (ударни), Уилям Лекомт (пиано), Тим де Жоне
(тромпет), цигулар и от два беквокала, както и от трима души технически екип.
Групата излезе на сцената 20 минути след 20
часа и изнесе концерт от час и половина, който на мен и компания ни се стори
кратък, искахме още, а предполагам и останалите зрители. Залата беше пълна.
Концертът успя да ми създаде впечатление на камерен джаз концерт в стилен джаз-бар
с новия аранжимент на старите хитове, с приглушената светлина, насочваните
прожектори към даден изпълнител, със светлините в синьо, розово, бяло, с
черните костюми на музикантите, беквокалистите и солистката. На сцената имаше
малък подиум, на който бяха разположени ударните и контрабаса, отстрани беше
разположено пиано и перкусии. Дани Клейн беше облечена в семпъл тоалет в три части с панталон и блуза в черно и със
сако в златисто, с коса прибрана в стилен кок. Останалите от бенда също бяха в
черно. Групата изпълни някои от най-големите хитове през годините като "Don't
Cry for Louie", "Puerto Rico", "Johnny", "What's А Woman?", "Just A
Friend Of Mine", "Don't Break
My Heart" (която прозвуча много красиво), „Pauvre diable“ (която ми е любима от
последния им албум и която поразмърда малко публиката, нея Дани изпълни в нов
вариант с единия беквокал), „Je l’aime,
je l’aime“ (химн на ромите) и „Nah Neh Nah", в нов
джаз аранжимент. Към края на първия час музикантите и певците излязоха,
публиката започна да пляска и да подканя за още, след което групата излезе
отново и изпя два биса, като закри концерта с „Nah Neh Nah" при станала на
крака, пееща на припева, пляскаща и танцуваща зала. Преди изпълнението на „Je
l’aime, je l’aime“ певицата направи кратко политическо изказване, в което ни
порица, че трябва да интегрираме по-добре ромите и онеправданите например
проститутките, тъй като независимо, че работят за мафията, те са хора като нас,
с права като всички останали граждани и са поставени в това положение заради
незаинтересовоността на мнозинството, при което отдаде почит на ромите с
изпълнението на химна им „Джелем, джелем“, като изпълни „Je l’aime, je l’aime“ на
френски и после премина на цигански с „Джелем, джелем“. Дани представи
музикантите и певците поотделно в различни песни и като цяло не си общуваше
много с публиката. Публиката от своя страна малко беше поумряла, нямаше
станали, танцуващи, пеещи като на други концерти в тази зала, нямаше дори
пляскащи на песните въпреки подканянията от страна на беквокалистите. Дани Клейн казва в свое интервю: „Когато съм на сцената, предпочитам да изпълнявам
новите си песни, защото в тях има нови мотиви, нова мелодия. Затова обичаме да
правим нови аранжименти на старите ни парчета - за да се превърнат в нещо ново“. За това
групата представи нови аранжименти на всички свои хитове, които на мен и
компания харесаха, но може би залата не възприемаше лесно, за това и беше
позаспала; не може да се отрече обаче, че след края на песните аплодираше бурно
и разсейваше впечатлението ми, че спи. Самата певица остави в мен впечатлението
за поотслабнал, позагубил своята мощ, глас и за лека умора. Като цяло концерта
протече тихо, спокойно, на моменти красиво, но остави впечатление за нещо
липсващо.
Няма коментари:
Публикуване на коментар