25 декември 2020

Коледно матине със Софийска филхармония

 


Коледа сутрин, пиейки кафето си по пижама и разглеждайки поздравления за празника на приятели и познати, виждам приятна изненада – Софийска филхармония пуска стрийминг на живо във Facebook и в YouTube страниците си, както и в културните институти на Р.България по света, на Коледния си концерт. Преди месец бях на друг концерт на Софийска филхармония и знаех за Коледния концерт, но просто не знаех къде ще съм на Коледа предварително, за да си купя билет. И ето, излъчване на живо; супер.

Коледният концерт Коледно матине“ на Софийската филхармония и маестро Найден Тодоров, беше със солистите Стефани Кръстева, сопран и Емил Павлов, тенор. Концертът започна с  премиерата на Коледна увертюра от Румен Бояджиев - много ми хареса тази нова музика, зареди ме с настроение да започна да пиша и аз своите пожелания за празника към приятели и роднини (Румен Бояджиев беше в залата); и продължи с музика на Цезар Франк Panis Angelicus. После чухме Ave Maria от Гуно, по музика на Бах (няма нужда да казвам, че като Мария, това ми е любимо произведение, настръхвам всеки път като го чуя) и Аве Мария на българския композитор Ценко Минкин. След това концертът продължи с познатата музика на Микола Леонтович Carol of the bells; и с Intermezzo-то от операта Селска чест на П. Маскани - любима музика, любима опера, която наистина те кара да размишляваш какво си преживял и за какво мечтаещ, както каза маестрото. След това слушахме музиката на Франсис Уейд Adeste fideles; Свята нощ на Фр. Грубер и музиката  на Джон Уилямс „Somewhere in my memory“ от филма „Сам в къщи“. Концертът продължи с Коледната песен „The Little drummer boy“, аранжирана с малка закачка към маестро Найден Тодоров; аз не успях да схвана закачката, единствено от звученето ми изникна като идея – опера - като една от скритите страсти на маестрото. После чухме „Отново е Коледа“ на Борис Карадимчев, продължихме весело със сюитата „Коледен фестивал“ на Лерой Андерсон – звученето на Коледа по света повдигна настроението в залата; и концертът завърши танцувално с Farandole на Ж. Бизе от сюитата L’Arlesienne.

Слушането и гледането от вкъщи не е същото като в зала, но все пак Коледното матине ме зареди с настроение за целия ден. Зареди ме и с вяра, и надежда, че вървим само напред и само нагоре, каквото беше пожеланието на маестрото. Благодаря за хубавия концерт и за инициативата да се пусне на живо за повече почитатели!

Пожелавам на маестро Найден Тодоров и на състава на Софийска филхармония много, много любов и здраве, всичко останало се постига!

Очаквам с нетърпение гостуванията на Мила Георгиева и Максим Венгеров, които съм слушала последните няколко години в София, през пролетния сезон на Софийската филхармония. Доскоро

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар