24 октомври 2013

Макбет



Снощи Британски съвет и Cinema City ни представиха поредната британска постановка по системата на сателитните излъчвания NT Live на Кралския национален театър; този път различното беше, че гледахме спектакъл - Макбет по пиесата на У. Шекспир, игран по време на Международния фестивал в Манчестер през месец юли тази година, а не в Кралския театър в Лондон.
Представлението се играе в интериора на бивша църква в Манчестър, репетициите и кастинга също са били провеждани в църкви. В главната роля е световно известният британски актьор и режисьор Кенет Брана. Режисьор на спектакъла е  Роб Ашфърд, носител на наградите „Оливие” и „Тони”. Лейди Макбет се играе от Алекс Кингстън.
В момента постановката може да се гледа само чрез кино прожекциите на National Theatre LIVE, тъй като е  играна в изключително кратък сезон – само 18 пъти, а билетите за всички представления били разпродадени за 9 минути.
„Макбет” е сред най-популярните пиеси на Шекспир; трагичен разказ за доблестта и честността, за болната амбиция, за жаждата за власт и покварата от нея, които водят до предателство, чувство за вина, лудост, убийства и войни. Страстите и чувството за вина на Макбет и лейди Макбет са предадени не само чрез разговорите им, но и чрез халюцинациите и съновиденията им. Пиесата разказва за битките към властта на шотландски крал, който е историческа личност, живяла през 11 век. Както каза режисьора това е разказ за злото. Представлението се играе на малко пространство между редовете със зрители, разположени от двете страни на импровизираната сцена в малката църква; почти липсват декори; костюмите на актьорите с шотландски мотиви бяха доста оригинални и ми харесаха. Играта на Кенет Брана ми хареса, но лейди Макбет и Макдъф ми се стори, че преиграват или поне ми стояха доста изкуствено в ролите си. Странно ми се видя хрумването актьорите да играят през цялото време в кал. Въпреки, че мен огромния поток от думи, написани от Шекспир, които всеки актьор изговаряше, ме натовари и в отделни моменти ме приспиваше, представлението като цяло е силно, впечатляващо и си заслужава да се гледа от почитателите на Шекспир и на Мелпомена.
Продължителност на спектакъла - 120 минути, без антракт; със субтитри на български. Следващото представяне е на 13 ноември от 19:00ч. на обичайното място.

Няма коментари:

Публикуване на коментар